Taceri suspecte in catastrofa AF 447

jitarumugurel.wordpress.comExpertii care au inceput sa investigheze cauzele prabusirii avionului Air France sunt reticenti in a emite ipoteze, iar in absenta unor date oficiale, speculatiile abunda.

» Cele mai multe semne de intrebare le provoaca tacerea pilotilor, care nu au transmis nici un semnal SOS.

Confirmarea oficiala a faptului ca resturile descoperite in Oceanul Atlantic provin din epava avionului A 330 apartinand companiei Air France care a disparut a redus aria operatiunilor de cautare si recuperare, acestea ramanandinsa extrem de laborioase. seful Biroului francez de investigare a accidentelor aviatice (BEA), Paul-Louis Arslanian, a declarat chiar ca “nu este prea optimist” in privinta sanselor de recuperare a cutiilor negre ale avionului, care contin informatii ce ar avea o contributie esentiala la elucidarea cauzelor celei mai grave catastrofe din istoria Air France, a doua ca amploare in istoria aviatiei civile mondiale dupa prabusirea, in noiembrie 2001, a unui avion al companiei American Airlines in Queens (New York), care a provocat moartea a 265 de oameni.

Arslanian a dat insa asigurari ca, desi cutiile negre reprezinta un instrument foarte util pentru anchetatori, “nu inseamna ca, daca le recuperam, vom sti ce s-a intamplat, iar daca nu le recuperam, nu vom afla”. Piloti experimentati si experti in aviatie din intreaga lume incearca sa gaseasca explicatii privind cauzele posibile ale dezastrului aviatic, subliniind la unison ca aparatul de zbor Airbus A 330 este unul dintre cele mai sigure.

Intrebari si ipoteze
Cotidianul italian La Repubblica il citeaza pe judecatorul Rosario Priore, care a anchetat accidentul aviatic cunoscut sub numele “macelul de la Ustica”, soldat cu moartea a 81 de oameni, din 27 iunie 1980, cand un avion al companiei Itavia s-a rupt in zbor, fara avertisment, si a disparut in mare, intre insulele Ustica si Ponza. Rosario Priore a calificat prabusirea in Atlantic a avionului Air France drept “o afacere misterioasa, cel putin pana acum, care seamana foarte mult cu ceea ce s-a intamplat cu avionul DC-9 Itavia”. Cel mai greu de explicat este absenta oricarui semnal de avertisment si de primejdie din partea echipajului.

Avionul ar fi trebuit sa se afle la inaltimea de croaziera, de 10.000-12.000 metri, iar caderea de la aceasta inaltime dureaza minimum 7 minute, in care pilotii ar fi avut tot timpul sa transmita cel putin un semnal de alerta. De asemenea, pilotii si inginerii de aeronave exclud ideea ca un fulger ar fi putut provoca un asemenea dezastru, aratand ca, si in cazurile in care in sirul de evenimente care a dus la un accident a existat si un fulger, acesta a fost asociat cu alte incidente sau defectiuni. Explicatiile pentru tacerea pilotilor merg de la o explozie pana la pierderea cunostintei. Potrivit postului de televiziune FoxNews, cu doar cateva zile inainte de catastrofa din noaptea de duminica spre luni, a fost amanata cu 90 de minute decolarea de pe aeroportul din Buenos Aires a unei curse Air France cu destinatia Paris, din cauza unei amenintari cu bomba.

Sursa:Romania Libera

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: